فروش ویژه 4
فروش ویژه 3
فروش ویژه 2
فروش ویژه 1
معاملات مسکن در آذر ماه 17 درصد رشد یافت
معاملات مسکن در آذر ماه 17 درصد رشد یافت
معاملات مسکن در آذر ماه 17 درصد رشد یافت به دنبال کاهش نرخ سود بانکی به 15 درصد، افزایش ورود خانه‌اولی‌های مجهز به تسهیلات 160 میلیون تومانی، نزدیک شدن قیمت مسکن به کف و بالا رفتن نسبی جذابیت بازار مسکن، در هشت ماهه ابتدای سال جاری معاملات مسکن شهر تهران 7.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. این در حالی است که از ابتدای پاییز این رقم بالاتر از میانگین هشت ماهه قرار دارد.
در مهر ماه خریدوفروش مسکن 34 درصد و در آبان ماه 10.9 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافت. تا روز 16 آذر ماه نیز تعداد معاملات افزایش 17 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
با اینکه ارقام معاملات مسکن شهر تهران افزایشی است اما به گفته کارشناسان هنوز با شرایط ایده آل فاصله بسیاری دارد و هنوز بسیاری از سرمایه‌داران ترجیح می‌دهند به جاری خرید ملک، پول‌های خود را در بانک بگذارند اما افزایش نسبی معاملات نشان می‌دهد که کاهش دستوری نرخ سود سپرده‌های بانکی تا حدود اندکی بر ترغیب مردم به خرید مسکن تاثیرگذار بوده است.
همچنین آمارهای ارائه‌شده از معاملات مسکن شهر تهران در مهر ماه سال جاری نشان می‌دهد واحدهای دارای ارزش کمتر از 490 میلیون تومان سهم 67.9 درصدی از معاملات مسکن را به خود اختصاص داده‌اند.
این نمایه حاکی از آن است که پیش‌رونق مسکن از طریق اقشار متوسط که در دو سوی شمال شرق و شمال غرب پایتخت زندگی می‌کنند، در حال رقم خوردن است. از سوی دیگر ساکنان مناطق 10، 14 و 15 جنوب تهران در این فرآیند نقش بازوی دوم را دارند.
در مهر ماه امسال منطقه پنج 17.3 درصد از کل معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داد. پس از آن منطقه چهار با 11.2 درصد، منطقه دو با 10 درصد، منطقه هشت با 6.5 درصد، منطقه 14 با 6.2 درصد و منطقه 10 با 5.3 درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. مناطق 14 و 15 در مهر ماه امسال مجموعا 10.5 درصد از کل معاملات تهران را در بر گرفته‌اند.
البته معاملات در منطقه یک نیز تا حدودی نسبت به پارسال بیشتر شده است. منطقه یک هم‌اکنون 4.6 درصد از کل معاملات تهران را در بر می‌گیرد که افزایش 0.8 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. این منطقه هم‌اکنون رتبه هشتم را از نظر تعداد معاملات در شهر تهران به خود اختصاص داده است.
از سوی دیگر توزیع تعداد معاملات بر حسب ارزش واحدها نشان می‌دهد 67.9 درصد از کل معاملات در رده کمتر از 490 میلیون تومان انجام می‌شود. در این بین خانه‌های 160 تا 190 میلیون تومان با 7.3 درصد بالاترین سهم معاملات را دارند.
بعد از آن آپارتمان‌های 130 تا 160 میلیون تومان با سهم 7 درصد، واحدهای 100 تا 130، 220 تا 250 و 250 تا 280 تومان هریک با 5.5 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. کمترین سهم به واحدهای کمتر از 70 میلیون تومان با 0.2 درصد مربوط می‌شود
جالب و دیدنی
  • تالاب و مرداب کیاکلایه

    تالاب و مرداب کیاکلایه یکی ار مناطق زیبا و دیدنی استان گیلان است که از سمت شهرستان لنگرود می توان به این منطقه زیبا و دارای حیات وحش گیاهی و جانوری ناب سفر کرد.به خصوص در فصل زمستان که فصل مهاجرت پرندگان به این منطقه است البته این کار باید زودتر انجا ...
  • قدیمی ترین شهر ایران

    قدینی ترین شهر ایران شهر سوخته ی زایل در استان سیستلن و بلوچستان است از بقایای بدست آمده در این شهر تمدنی بالغ بر7000 سال تخمین زده شده است اشیای با ارزش زیادی از این شهر بدست امده است از جمله چشم مصنوعی واولین انیمیشن جهان و همچنین اولین تخته نرد دن ...