فروش ویژه 4
فروش ویژه 3
فروش ویژه 2
فروش ویژه 1
گزارش عملکرد 100 روزه دولت درباره بازار مسکن
گزارش عملکرد 100 روزه دولت درباره بازار مسکن
گزارش عملکرد 100 روزه دولت درباره بازار مسکن رئیس‌جمهور در ارائه گزارش عملکرد 100 روزه دولت دوازدهم درباره بازار مسکن گفت که این بخش در شش ماهه ابتدایی امسال دارای رشد بوده است. آمارهای رسمی نیز تایید کننده این موضوع است.
گزارش ها حاکی از آن است که سال گذشته بخش مسکن رشد منفی 14 درصد را تجربه نمود که در زمستان سال 95 به رشد 4 درصد رسید و پس از آن در 7 ماهه اول امسال رشد 6.2 درصد را تجربه نمود.
شرایط موجود نشان می دهد که بعضی از اقدامات دولت مثل کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن یکم به 9.5 درصد و اوراق «تسه» به 17.5 درصد بر بازار مسکن تاثیر نسبتا خوبی داشته و باعث افزایش 6.3 درصدی تعداد معاملات مسکن و همچنین افزایش 6.5 درصدی قیمت مسکن در 7 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.
از طرف دیگر از آنجایی که بخش مسکن مرتبط با 300 حرفه و صنعت است رونق در این بخش تاثیر مثبتی در عملکرد دیگر بخش ها خواهد داشت.
زمانی که دولت دهم به پایان رسید به دلیل اقدامات اقتصادی که این دولت انجام داده بود مثل جهش قیمت دلار از 900 به نزدیک 4000 تومان، رشد نرخ تورم به 40.4 درصد، افزایش قیمت ابزارات ساختمانی، افزایش 700 درصدی قیمت زمین و 500 درصدی قیمت مسکن ، بخش مسکن وارد رکود شد که هنوز بعد از چند سال نتوانسته است به طور کامل به رونق برسد و فقط نشانه هایی از رونق را نیمه اول امسال تجربه نمود.
با ابن وجود بازار مسکن نسبت به سه بازار رقیب خود دارای بازدهی کمتری است.
وقتی تغییرات قیمت ها را در 4 بازار موازی بررسی میکنیم متوجه می شویم که میزان افزایش شاخص بورس در 7 ماهه اول امسال بالاتر از رشد قیمت دلار، مسکن و سکه بوده است.



جالب و دیدنی
  • پارک (تالاب)بوجاق

    پارک ملی بوجاق در نقطه تلاقی رود سفید رود و دریای خزر است این مکان زیبا مکان امنی برای گونه های نادر پرندگان مهاجر است که هرساله در فصل زمستان به این تالاب مهاجرت می کنند تالاب بوجاق زیستگاه انواع پرندگان بومی و ماهیان مختلف دریای خزر است همچنین زیست ...
  • زیباترین مکان های دنیا

    یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین مکانهای دنیاخیابان مک دوگال در ایالت نیو ساوت ولز پر جمعیت ترین ایالت استرالیا است که در فصل بهار یکی از زیباترین مکانهای دنیا است که بودن در آنجا همانند سفر در بهشت گلها است. ...