فروش ویژه 4
فروش ویژه 3
فروش ویژه 2
فروش ویژه 1
شرط افزایش قیمت مسکن در سال94
شرط افزایش قیمت مسکن در سال94
بازار زمستانی معاملات مسکن در کل کشور با یک تفاوت شاخص نسبت به فصل مشابه در سال92 و حتی سال قبل از آن، هفته‌های پایانی را پشت‌سر می‌گذارد؛ طوری که روند موجود، خود علامت دیگری از در پیش‌بودن آرامش نسبی طی ماه‌های ابتدایی سال94 می‌تواند باشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت و گوبا روزنامه دنیای اقتصاد ،برای بازار مسکن سال 94، رونق معاملات خرید و فروش همراه با افزایش قیمت پیش‌بینی کرد.

حسام عقبایی، گفت: با توجه به اینکه قیمت مسکن در سال 91 دچار جهش شده بود، در سال 93 با ثبات قیمت همراه با رکود در بازار معاملات خرید و فروش مواجه بودیم. این در حالی است که همزمان با خروج از این رکود در سال 94، سال آینده در برخی شهرها که از تعادل کافی بین عرضه و تقاضای مسکن برخوردار نیستیم، پیش‌بینی افزایش قیمت خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در شرایطی که رونق معاملات مسکن به صورت سراسری برای کل شهرها پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت مسکن در سال 94، البته به معنای پیش‌بینی جهش و سونامی قیمت نیست، بلکه این افزایش در نهایت کمتر از حد تورم عمومی جامعه خواهد بود و ممکن است چندان هم محسوس نباشد.

عقبایی با بیان اینکه سال 94 به خصوص از پایان تابستان و شروع نیمه دوم سال، سال رونق معاملات مسکن خواهد بود و بازار مسکن به طور قطع از رکود فعلی خارج می‌شود، افزود: در سال 92 رکودی سنگین بر بازار معاملات مسکن حاکم شد و این رکود تا سال 93 هم ادامه داشت منتها همان‌طور که از نیمه اول سال 93 پیش‌بینی می‌شد، در نیمه دوم امسال، شاهد افزایش حجم معاملات مسکن بودیم و سیر صعودی معاملات هم در کل کشور و هم در شهر تهران ملموس بوده و آمارهای رسمی نیز این موضوع را تایید می‌کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران تصریح کرد: یک راه میان‌بر برای خروج سریع از رکود مسکن می‌تواند عزم بانک‌ها در واگذاری دارایی‌های ملکی و پروژه‌های ساختمانی‌ خود به بازار با هدف نرخ‌شکنی بیشتر و شروع معاملات مصرفی باشد.

عقبایی در این باره افزود: شرکت‌های ساختمانی وابسته به بانک‌ها باید برای کمک به تجهیز منابع مالی بازار مسکن، دارایی‌های خود را به نقدینگی تبدیل کرده و برای پرداخت وام‌های خرید و ساخت، در اختیار بانک ها قرار دهند.
جالب و دیدنی
  • جاده ی زیبا و خیال انگیز اسالم به خلخال

    جاده ی زیبای اسالم به خلخال در مسیری پیچ در پیچ و جنگلی که کاملا بکر و دست نخورده مانده قرار دارد این مکان زیبا در استان گیلان یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان است که گیلان را به استان اردبیل وصل می کندجاده ی اسالم به خلخال یکی از مکانهایی است ک ...
  • روستای ماخونیک

    روستای ماخونیک در شرق شهر بیرجند وبا فاصله ی 30 دقیقه ای با مرز افغانستان قرار دارد روستای ماخونیک به روستای آدم کوچولوها معروف است زیرا متوسط قد مردمان ماخونیک از متوسط قد جهانی هم کوتاه تر است این مردمان به شکل انسانهای بدوی در خانه هایی با ارتفاع ...