فروش ویژه 4
فروش ویژه 3
فروش ویژه 2
فروش ویژه 1
شاهان دشت ، آبشاری زیبا و تاریخی
شاهان دشت ، آبشاری زیبا و تاریخی
آبشار شاهان دشت بزرگترین آبشار استان مازندران و دومین آبشار بلند ایران که در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

این آبشار در روستای شاهان دشت ،در 96 کیلومتری جاده هراز و 65 کیلومتری شهر آمل قرار دارد.

این آبشار پرآب، دائمی و پرشکوه ، دربخش جنوبی جاده و رودخانه هرازواقع شده که از کنار قلعه ملک بهمن ،روی یک‌کوه هرمی شکل مشرف به روستای شاهان‌دشت به پایین می‌ریزد.
دربالای آبشار شاهان دشت قلعه ملک بهمن که به قلعه ملکه قلاع نیزمشهور است و نام تاریخی آن قلعه فرشته بوده با قدمت سه هزار سال واقع شده و از عظیمترین قلعه های کوهستانی البرز ایران به شمار می‌رود.
برای رفتن به کنار این آبشار می بایست ابتدا شیب تند روستای شاهان دشت را به طول چهارکیلومتری واز کنار رودخانه و کوه می گذرد، طی کرد.

درابتدای روستا برای پارک اتومبیل مکانی مناسب در نظر گرفته شده است وادامه مسیر را باید از میان کوچه باغ ها و خانه های اهالی روستا پیاده پیمود ودر امتداد مسیر،تابلوهایی کوچک شما را به سمت آبشار راهنمایی می کنند.
برای رسیدن به پای آبشارمی توان از مسیرشمالی ازبالای روستا که کمی ناهموار است مستقیم به بالای آبشار و منظره روبروی آن رسید.

و مسیر جنوبی روستا که مسیر بهتری است و درانتها به پایین آبشار برمی خورد ومکان اقامت و حتی چادر زدن نیز تدارک دیده شده است .

درهر دو حالت زیبایی و شکوه آبشار به خوبی نمایان است. شدت ریزش آب ازاین آبشار 50 متری به حدی است که قطرات آب تمام فضای پایین آبشار را فراگرفته و وجود ابری متراکم از آب مانع از حرکت انسان از کنار آبشار می شود. آبشار شاهان دشت به صورت دوپله ای بوده و گیاهان آبزی و خزه ها در میان دیواره های آن دیده می شوند.
در ضمن آبشارعمومی و بازدید از آن رایگان است.
جالب و دیدنی
  • پارک جنگلی گیسوم

    پارک جنگلی گیسوم در شهرستان تاش قراردارد که برای رفتن به شهر آستارا از کنار این پارک جنگلی گذر می کنید پارک جنگلی گیسوم پوشیده از درختان توسکا که به صورت یک تونل درختی در آمده است مکان زیبا و رویایی را برای شما به ارمغان می آورد که در پایان این جاده ...
  • بابل شهر بهارنارنج ایران

    بابل شهر بهارنارنج ایران است که در استان مازندران قرار دارد بابل علاوه براینکه در بهار شهر بوی خوش بهار نارنج است دیدنیهای طبیعی و فرهنگی تاریخی زیادی دارد که هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشد.آبشارها و دریاچه های طبیعی زیادی در شهرستان باب ...