فروش ویژه 4
فروش ویژه 3
فروش ویژه 2
فروش ویژه 1
خیابان لاله زار ، یادمانی قدیمی
خیابان لاله زار ، یادمانی قدیمی
می گویند،ناصرالدین شاه قاجار پس از بازگشت از سفر اول فرنگستان به خیال ساخت خیابانی مانند «شانزه‌لیزه» در تهران یا به قولی «دارالخلافه» افتاد .بنابر این دستور داد که از میان باغ مصفای لاله‌زار خیابانی بکشند و زمین‌های اطراف خیابان را هم بین «نزدیکان درگاه» تقسیم کنند.
لاله‌زار زمانی نماد نوگرایی و هنر ایران بود و «شانزه‌لیزهٔ تهران» لقب گرفته بود. بسیاری از تئاترها، رستوران‌ها، تجارتخانه‌ها، خیاط خانه‌ها، سینماها و فروشگاه‌های معروف ایران در این خیابان قرار داشتند.
در رژیم گذشته، درابتدای خیابان لاله‌زار از سوی میدان توپخانه، مغازه‌ی پیرایش قرار داشت که به سبب عرضه پوشاک مد روز درتهران شهرت داشت. روبه‌روی این مغازه هم کافه قنادی لاله‌زارواقع شده بود.امروزه لاله‌زاربیشتر به محل فروش لوازم برقی تبدیل شده است .
محدوده این خیابان درسال های اخیر، از جنوب به میدان توپخانه (امام خمینی)، از شمال به خیابان انقلاب، از شرق به چهارراه سیدعلی و از غرب به خیابان فردوسی متصل است.
جالب و دیدنی
  • دشت گل بابونه تنکابن

    دشت گل بابونه تنکابن در متطقه دریاسر در میان کوههای سر به فلک کشیده ودر میان جنگلهای انبوه پوشیده شده از درختان سرسبز قرار دارد با سفر به دشت گل بابونه تنکابن می توانید هم مناظر بکر جنگلی و هم کوهپیمایی در هوای پاک را تجربه کنید سفر به این منطقه در ...
  • دره چاکرود

    دره چاکرود یکی از مناطق بکر وزیبای گیلان بلکه ایران است این دره زیبا در نزدیکی روستای رحیم آباد در شمال ایران است این دره زیبا در فصول مختلف گردشگران ماجراجوی زیادی را به تماشای زیباییهای خود جذب می کند ولی سفر یه این منطقه به خاطر بکر بودن و خطرات ا ...