فروش ویژه 4
فروش ویژه 3
فروش ویژه 2
فروش ویژه 1
شهرک چینی، فراتر ازحد تصور
شهرک چینی، فراتر ازحد تصور
ساختمان های تجاری - مسکونی شنگدو همه روزه پذیرای توریست ها و شهروندان چینی است .
شاهکار بدیع استیون هال در قسمت مرکزی شهر چنگدو (چین) مجموعه ساختمان هایی هستند با اشکال هندسی متفاوت که می توان آن ها را (بلوک های متخلخل) نامید.

ساختمان هایی با ورودی های شش پایی و نمایی از بتن سفید و شیشه. این پروژه ی 3.000.000 متر مربعی شکل خاص خود را از توزیع نور گرفته است و حداقل نور خورشید را از زوایای هندسی خود به محیط پیرامونش منتقل می کند.
طراحی این ساختمان های مسکونی به نحوی است که در دل خود میدان های عمومی را نیز در بر دارد، چرا که فضای عمومی شهری با ترکیبی از عملکرد های متفاوت اجرا شده است .

برای نمونه می توان به بخش وسیع عمومی آن که در قسمت مرکزی بین ساختمان ها و به شکل سه دره ساخته شده اند اشاره کرد. این قسمت را حوضچه ها و فواره هایی مخصوص که هر کدام بر پایه ی زمان بندی های تقویم سال چینی مورد استفاده قرار می گیرند تزیین شده اند.از دلایل عمده ای که انبوهی ازمردم را در این مستطیل شهری گرد آورده و به عبارتی آن را به یک شهرک عمومی تبدیل کرده است، برخورداری از فروشگاه هایی است که از دو طرف به خیابان باز می شوند.
جالب و دیدنی
  • روستای ماخونیک

    روستای ماخونیک در شرق شهر بیرجند وبا فاصله ی 30 دقیقه ای با مرز افغانستان قرار دارد روستای ماخونیک به روستای آدم کوچولوها معروف است زیرا متوسط قد مردمان ماخونیک از متوسط قد جهانی هم کوتاه تر است این مردمان به شکل انسانهای بدوی در خانه هایی با ارتفاع ...
  • پارک (تالاب)بوجاق

    پارک ملی بوجاق در نقطه تلاقی رود سفید رود و دریای خزر است این مکان زیبا مکان امنی برای گونه های نادر پرندگان مهاجر است که هرساله در فصل زمستان به این تالاب مهاجرت می کنند تالاب بوجاق زیستگاه انواع پرندگان بومی و ماهیان مختلف دریای خزر است همچنین زیست ...